Omavalvonta
Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, ne korjataan kahden viikon kuluessa virheiden havaitsemisesta. Omavalvontasuunnitelma on laadittu 27.9.2024. Laatijana Jonna Hakulinen, Hierontapalvelu lämmin ote
Palveluntuottajan ja palveluyksikön perustiedot
Yritys: Hierontapalvelu lämmin ote
Y-tunnus- 2701697-7
Palveluyksikön nimi: My Beauty Place Osoite: Hakokuja 1, 01360 Vantaa
Puhnro.: My Beauty Place: 0451416772 / Jonna Hakulinen:0452311479
Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet
Hierontapalvelu lämmin ote tarjoaa palveluyksikössään, vuokrahuoneessaan klassista hierontaa, dryneedling kuivaneulausta ja fasciakäsittelyä suoraan yksityisasiakkaille. Hierontapalvelu lämmin ote on erikoistunut etenkin hierontaan, sekä kuntouttavaan hoitoon. Yksikön toiminta-ajatuksena on tarjota laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluja, jotka tukevat asiakkaiden hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Palveluja tarjotaan palveluyksikön vastaanotolla Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella (VaKe).
My Beauty Placella on huonevuokrapaikat joista Hierontapalvelu lämmin ote on yksi (1) vuokraaja.
Palveluyksikössä työntekijöitä on yhteensä Seitsemän (7). Hierontapalvelu lämmin ote vuosittainen asiakaskäyntien määrä on noin 1500-2000
Palveluyksikön vastuuhenkilö: Mirva Partanen: 0441416772, mbpandacademy@gmail.com
Hieronta-ja hoitopuolen vastuuhenkilö on jokaisessa hoitosuhteessa itse. Omien hoitojeni vastuuhenkilö: Jonna Hakulinen 0452311479 lamminote@gmail.com
Palveluiden laatu Hoitojen laadunvalvontaa toteutetaan seuraamalla asiakaspalautetta ja tekemällä niiden perusteella kehittäviä toimenpiteitä. Laadunvalvontaa tehdään jatkuvasti palautekyselyillä hoidon jälkeen ja niitä käydään läpi kuukausittaisissa palavereissa.
Palveluyksikön työntekijät ovat koulutettuja kauneusalan ammattilaisia ja Hierontapalvelu lämmin ote on terveydenhuollonammattilainen ja rekisteröity Valviran valvomaan JulkiTerhikki-rekisteriin. Työntekijät palveluyksikössä pyrkii käymään vuosittain täydennyskoulutuksissa ylläpitäen omaa osaamistaan. Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä ainoastaan välineiden suunniteltuihin tarkoituksiin, huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta sekä asettamalla laitteet käyttökieltoon, jos ne ovat vioittuneet ja voivat aiheuttaa vaaraa. Näistä toimenpiteistä vastaavat hoitajat itse sekä lopulta palveluyksikön vastuuhenkilö.
Asiakkaan / potilaan asema ja oikeudet
Palveluiden saatavuus varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot ja aukioloajat yrityksen verkkosivuilla ja ajanvarausjärjestelmässä. Yrityksen verkkosivusto sisältää yksityiskohtaiset tiedot yrityksen tarjoamista palveluista ja hoitojen hinnoista. Asiakkaalla on mahdollisuus perua jo varattu aika veloituksetta 48 tuntia ennen hoidon alkamista. Muussa tapauksessa varattu ja perumaton aika veloitetaan kuten hoitokäynti. Jos asiakas on estynyt tulemaan hoitoon sairastapauksen vuoksi, mahdollinen peruuttamattomasta ajasta koituvan kulun laskutus tarkastellaan tapauskohtaisesti. Varatun ajan peruutus tapahtuu joko ajanvarausjärjestelmän kautta tai ottamalla yritykseen tai hoitajaan yhteyttä puhelimitse.
Hoitosuunnitelma ja sen kirjaus
Hoitosuunnitelma esitetään asiakkaalle / potilaalle ensimmäisellä vastaanottokerralla, ja sitä täydennetään hoitokertojen yhteydessä, kuitenkin viimeistään viiden päivän kuluessa käynnistä. Asiakkaalla / potilaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa suoritettavista hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita hoitoonsa liittyen. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella.
Hoitokertomukset kirjataan asianmukaisesti manuaaliseen asiakastietojärjestelmään, mikä takaa tietojen saatavuuden, jatkuvuuden ja turvallisuuden. Jos potilas kokee tulleensa väärin kohdelluksi tai kokee kohdanneensa hoitovirheen, hänen tulee olla yhteydessä yksikön palveluyksikön vastuuhenkilöön tai suoraan hoitajaansa.
Reklamaatiot
Mahdolliset reklamaatiot tulee esittää kirjallisesti palveluyksikön hoitohenkilölle jolta palvelu saatu. Reklamaatiot käsitellään mahdollisimman nopeasti, viimeistään kahden viikon kuluessa reklaamaation vastaanottamisesta. Reklamaatioiden käsittelystä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö sekä hoitohenkilökunta.
Henkilöstö
Palveluyksikössä toimii 7 työntekijää. Henkilöstö koostuu yhdestä Valviran Julkiterhikki-rekisteriin rekisteröidyistä koulutetusta hierojasta (1) ja kuudesta (6) eri kauneusalan töitä tarjoavista ammattilaisista. Terveydenhuollonammattilaisilta vaaditaan vähintään EA1-tason virallinen ensiapukoulutus. Kaikilla tiloissa toimivilla on tiedossaan sammutuslaitteiden, sähköpääkeskuksen, yksikön vesisulun sijainnit sekä pää- ja varapoistumistiet.
Ajanvaraus
Asiakas- ja potilastyötä tekee seitsemän (7) työntekijää, jotka ottavat asiakkaita vastaan ajanvarauksen perusteella. Aikoja tarjotaan niin pitkälle kuin jokaisen työntekijän on mahdollista avata vapaita aikoja kalenteriin. Hoitajan mahdollisesta sairastapauksesta ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.
Ajanvaraus voidaan tehdä sähköisen ajanvarausjärjestelmän kautta ympäri vuorokauden tai puhelimitse arkipäivisin klo 8-16. Yrityksellä ei ole nimettyä asiakaspalvelijaa tai puhelinvaihdetta. Jokainen työntekijä vastaa puhelimeen mahdollisuuksiensa mukaan. Yhteydenpito asiakkaan / potilaan kanssa tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse ja sähköpostin välityksellä. Potilastiedot kirjataan yrityksen omaan asiakastietojärjestelmään, josta tiedot potilas saa itsestään tallennetut tiedot nähtäväkseen pyydettäessä. Palveluyksikkö ei lähetä potilastietoja sähköpostitse.
Toimitilat ja välineet
Asiakas- ja hoitotilat ovat kokonaisalaltaan 170 m2, ja ne sisältävät odotustilan, kaksi (2) vessaa joista yksi (1) asiakkaiden käytössä, yleishoitohuoneen, keittiön, varastohuoneen sekä 4 kpl hoitohuoneita. Osa hoitohuoneiden ovista ovat tarvittaessa lukittavissa.
Asiakastiloihin ei ole mahdollisuutta kulkea pyörätuolilla. Hoitotilat sijaitsevat ensimmäisessä kerroksessa mutta tilaan kävellään muutaman portaan kautta, hoitotilaan ei ole hissiä. Hoitohuoneiden yksityisyys muilta asiakkailta on suojattu seinillä ja suljettavilla ovilla. Hierontapalvelu lämmin ote työskentelee hoitohuoneessa jossa on sähköinen hoitopöytä sekä vaihtelevasti erilaisia hoitovälineitä, kuten Tens-laite, faskiaraudat, imukuppeja ja dryneedlingneuloja.
Sähköisten laitteiden kunto ja tarkastetaan silmämääräisesti kuukausittain. Mahdollisen vian havaitsemisen yhteydessä laitteet asetetaan käyttökieltoon, kunnes ne ovat korjattu ja jälleen turvalliset käyttää. Sähkötoimisessa hierontahoitopöydässä on puristumisriski, joten niiden ohjeidenmukaiseen käyttöön kiinnitetään erityistä huomiota. Dryneedlingneuloilla on voimassaoleva päiväys, niitä säilytetään asianmukaisessa neula-astiassa ja ne hävitetään paikallisen apteekin kautta.
Palo- ja yleisturvallisuus
Palveluyksikön vastuuhenkilö vastaa sähkölaitteiden ja ensisammutusvälineiden tarkastuksista ja saatavuudesta sekä poistumisteiden kunnosta. Palveluyksikössä työskentelevät työntekijät tarkistavat ja huolehtivat päivittäin työvälineiden kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä. Palveluyksikössä jokaisessa huoneessa on taloyhtiön asentama palohälytin, palveluyksiköstä löytyy kaksi (2) palosammutinta sekä yksi (1) sammutuspeite. Niistä huolehditaan niin että ovat ajan tasalla ja turvallisia käyttää tarvittaessa.
Asiakas- ja potilastietojen käsittely
Palveluyksikössä käsitellään potilastietoja ja ne kirjataan yrityksen manuaalisesti ylläpidettävään asiakastietojärjestelmään. Potilastietoja säilytetään lukitussa kaapissa, johon on pääsy vain palveluyksikön henkilökunnalla. Asiakkaan perustietoja käsitellään ajanvarausjärjestelmässä tietosuojaselosteessa esitetyllä tavalla. Ajanvarausjärjestelmässä ei käsitellä tai säilytetä potilastietoja.
Asiakaspalautteet
Palautetta kerätään säännöllisesti sähköisten kanavien avulla, kuten yrityksen
Google-arvostelujen ja Facebook-sivujen kautta tulleen palautteen ja
arvostelujen muodossa. Lisäksi ajan varanneille hoitoasiakkaille lähetetään
automaattisesti linkki palautekyselyyn käynnin jälkeen. Näitä palautteita seurataan päivittäin.